دعوای ضد انحصار آمازون FTC با محدودیت بالایی در دادگاه ایالات متحده روبرو است
به گزارش پیکسو نیوز و به نقل از reuters سپتامبر (رویترز) – شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده که آمازون.com (AMZN.O) را به سوء استفاده از قدرت بازار خرده فروشی خود برای سرکوب رقابت متهم می کند، در دادگاه با موانعی روبرو می شود که محدوده قانون ضد انحصار ایالات متحده را آزمایش می کند
به گزارش پیکسو نیوز و به نقل از reuters سپتامبر (رویترز) – شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده که آمازون.com (AMZN.O) را به سوء استفاده از قدرت بازار خرده فروشی خود برای سرکوب رقابت متهم می کند، در دادگاه با موانعی روبرو می شود که محدوده قانون ضد انحصار ایالات متحده را آزمایش می کند و موانع قانونی برای آژانس ایجاد می کند. کارشناسان گفتند.
آژانس مصرف کننده ایالات متحده، که قانون ضد انحصار فدرال را اجرا می کند، و ۱۷ ایالت روز سه شنبه شکایت خود را علیه آمازون در دادگاه فدرال سیاتل تسلیم کردند و از یک قاضی ایالات متحده خواستند تا یک دستور و مجازات های دیگر را برای مبارزه با رفتار غیرقانونی ادعا شده در نظر بگیرد.
چندین کارشناس حقوقی به رویترز گفتند که FTC در تلاش برای نشان دادن اینکه مصرفکنندگان آمریکایی در دنیایی که سیاستهای آمازون وجود ندارد، وضعیت بهتری خواهند داشت، با محدودیت بالایی مواجه است.
در این شکایت آمده است که آمازون بهطور غیرمنصفانه به محصولات خود اولویت داده است و سیاستهای این شرکت بازرگانی را که میخواهند محصولات را با قیمتهای پایینتر در پلتفرمهای دیگر بفروشند، مجازات میکند.
طبق قوانین ایالات متحده، FTC این وظیفه را دارد که ثابت کند آمازون نه تنها یک بازیگر بزرگ بازار با قدرت است، بلکه اقدامات غیرقانونی برای به دست آوردن یا حفظ سلطه خود انجام داده است. آژانس همچنین باید بازارهای مربوطه را تعریف و اثبات کند که یک مسئله آستانه کلیدی است.
وکیل ضد انحصار دیوید بالتو، مدیر سابق سیاست در FTC، صعود سخت FTC را به عنوان تلاش برای غلبه بر کوه رینیر در ایالت واشنگتن با کفش های تنیس توصیف کرد.
او گفت: “می دانید، قابل تصور است – می توانید به اوج برسید – اما ۲۰۰۰۰ فوت است و واقعاً سرد خواهد بود.”
دایان هیزل وکیل ضد تراست از شرکت حقوقی Foley & Lardner گفت به عنوان بخشی از این پرونده، آمازون این شانس را خواهد داشت که توجیهات رقابتی را برای رفتار ادعایی خود ارائه کند. هیزل گفت آمازون باید دلایل خود را “مشروع” نشان دهد تا بتواند با ادعاهای FTC مقابله کند.
تام کاتر، محقق ضدتراست از دانشکده حقوق دانشگاه مینه سوتا، گفت که استدلال آمازون این است که “ما دسترسی سریع به طیف گسترده ای از کالاها با قیمت های مقرون به صرفه را برای مصرف کنندگان فراهم می کنیم.”
در واقع، دیوید زاپولسکی، مشاور کل آمازون در بیانیهای گفت که سیاستهای چالشبرانگیز “به تحریک رقابت و نوآوری در صنعت خردهفروشی کمک کرده است.” Zapolsky گفت شکایت FTC وانمود می کند که “رقابت خرده فروشی روزمره وجود ندارد.”
لینا خان، رئیس FTC در بیانیهای گفت آمازون از «تاکتیکهای تنبیهی و اجباری» برای حفظ غیرقانونی انحصار استفاده کرده است.
شکایت FTC به یک سری پروندههای مصرفکننده خصوصی که در سالهای اخیر علیه آمازون تشکیل شده و در همان دادگاه فدرال ایالات متحده در حال رسیدگی است، مرتبط است، اما گستردهتر از آن است.
پرونده های خصوصی ضد انحصار یک پنجره اولیه به برخی از استدلال های حقوقی که می توان انتظار داشت آمازون برای به چالش کشیدن شکایت FTC ارائه دهد ارائه می دهد.
وکلای آمازون در یکی از موارد، یک اقدام دسته جمعی احتمالی که سیاستهای قیمتگذاری پلتفرم را به چالش میکشید، استدلال کردند که هیچ دادگاهی «هیچ وقت یک رویه تجاری را که مستلزم قیمتهای پایین در فروشگاههای خردهفروشی برای مصرفکنندگان باشد، محکوم نکرده است».
آمازون همچنین در حال مبارزه با ادعاهای یک دادخواست مدنی خصوصی دیگر است که می گوید این شرکت رقابت برای حمل و نقل و خدمات تکمیلی را خفه کرده است.
قاضی منطقه ای ایالات متحده، ریکاردو مارتینز در ماه آوریل این شکایت را رد کرد و گفت که شاکیان مصرف کننده خریداران خدمات لجستیکی نیستند. اما دادگاه به مصرف کنندگان فرصت داد تا پرونده جدیدی را مطرح کنند.
مارتینز، منصوب جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، می تواند به شکایت FTC منصوب شود، زیرا آژانس گفته است که چندین پرونده آمازون در حال رسیدگی به او از نظر واقعی و قانونی با شکایت جدید مرتبط است.
شان سالیوان، محقق ضد انحصار از دانشکده حقوق دانشگاه آیووا، گفت: به طور کلی، قضات ایالات متحده “از استفاده از قانون ضد انحصار برای مجازات رفتارهای با قیمت پایین محتاط هستند.”
سالیوان گفت: همیشه مرز مشخصی بین “قیمت پایین خوب” – بر اساس رقابت بازار – و “قیمت پایین بد” نیست که به یک شرکت کمک می کند قدرت بازار را بدست آورد یا حفظ کند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰