دانلود زیرنویس فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope 1977 – بلو سابتایتل
دانلود زیرنویس فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope 1977 جنگ ستارگان (جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – یک امید جدید) یک فیلم اپرای فضایی حماسی آمریکایی محصول ۱۹۷۷ به نویسندگی و کارگردانی جورج لوکاس، محصول لوکاس فیلم و توزیع شده توسط فاکس قرن بیستم است. این اولین فیلم از سری فیلم های جنگ
دانلود زیرنویس فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope 1977 جنگ ستارگان (جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – یک امید جدید) یک فیلم اپرای فضایی حماسی آمریکایی محصول ۱۹۷۷ به نویسندگی و کارگردانی جورج لوکاس، محصول لوکاس فیلم و توزیع شده توسط فاکس قرن بیستم است. این اولین فیلم از سری فیلم های جنگ ستارگان و چهارمین فصل زمانی از “حماسه اسکای واکر” است. داستان “خیلی وقت پیش” در دنیایی خیالی می گذرد که در آن کهکشان توسط امپراتوری ظالم کهکشانی اداره می شود، داستان روی گروهی از مبارزان آزادی موسوم به اتحاد شورشی متمرکز است که قصد دارند جدیدترین سلاح امپراتوری، ستاره مرگ را نابود کنند. لوک اسکای واکر در حالی که راه های قدرت متافیزیکی معروف به “نیرو” را از استاد جدی اوبی وان کنوبی یاد می گیرد، گرفتار درگیری می شود. از بازیگران آن می توان به مارک همیل، هریسون فورد، کری فیشر، پیتر کوشینگ، الک گینس، دیوید پروس، جیمز ارل جونز، آنتونی دانیلز، کنی بیکر و پیتر میهو اشاره کرد.
برای دانلود زیرنویس اینجا کلیک کنید
زیرنویس فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope 1977 در میان یک جنگ داخلی کهکشانی، جاسوسان اتحاد شورشی نقشه هایی را برای ستاره مرگ امپراتوری کهکشانی، ایستگاه فضایی عظیمی که قادر به نابود کردن سیارات کامل است، ربوده اند. سناتور امپراتوری، پرنسس لیا ارگانا از آلدران، که به طور مخفیانه یکی از رهبران شورش است، نقشه های آن را به دست آورده است، اما کشتی فضایی او توسط یک ناوشکن ستاره امپراتوری تحت فرماندهی دارث ویدر بی رحم رهگیری می شود. قبل از دستگیری، لیا نقشه ها را در سیستم حافظه دروید اخترشناسی R2-D2 پنهان می کند، که در یک غلاف فرار به سیاره صحرای نزدیک تاتوئین در کنار همراهش، پروتکل دروید C-3PO می گریزد.
درویدها توسط تاجران جاوا دستگیر میشوند که آنها را به کشاورزان مرطوبکننده اوون و برو لارس و برادرزادهشان لوک اسکای واکر میفروشند. در حالی که لوک در حال تمیز کردن R2-D2 است، یک ضبط هولوگرافیک از Leia را کشف می کند که از یک Obi-Wan Kenobi درخواست کمک می کند. بعداً، پس از اینکه لوک R2-D2 را مفقود مییابد، در حین جستجوی او مورد حمله قرار میگیرد، اما توسط پیرمرد گوشهنشین «اولد بن» کنوبی، یکی از آشنایان لوک، که فاش میکند که «اوبی وان» واقعی اوست، او را نجات میدهد. نام. اوبی وان به لوک از روزهایش به عنوان یکی از شوالیههای جدی میگوید، صلحبانان سابق جمهوری کهکشانی که تواناییهای عرفانی را از یک میدان انرژی متافیزیکی به نام «نیرو» میکشیدند، اما در نهایت توسط امپراتوری تا نزدیک به انقراض شکار شدند. لوک متوجه می شود که پدرش در طول جنگ های کلون در کنار اوبی وان به عنوان یک شوالیه جدی جنگید تا اینکه ویدر، شاگرد سابق اوبی وان، به سمت تاریک نیرو روی آورد و او را به قتل رساند. اوبی وان شمشیر نوری قدیمی پدرش را به لوک پیشنهاد می دهد، سلاح امضا شده شوالیه های جدی.
R2-D2 پیام کامل لیا را پخش میکند، که در آن او از اوبیوان میخواهد تا نقشههای ستاره مرگ را به سیارهی اصلیاش آلدران ببرد و آنها را برای تجزیه و تحلیل به پدرش، یک همکار کهنهکار، بدهد. اگرچه لوک در ابتدا پیشنهاد اوبی وان را برای همراهی با او به آلدران و آموختن راههای نیرو رد کرد، اما پس از کشف این که طوفانبازان امپراتوری عمه و عمویش را کشتهاند و مزرعهشان را در جستجوی درویدها ویران کردهاند، چارهای باقی نمیماند. لوک و اوبی وان که برای جستجوی وسایل نقلیه به یک کانتینا در Mos Eisley سفر میکنند، هان سولو را استخدام میکنند، یک قاچاقچی که به خاطر بدهیاش به جابای هات، اوباش محلی، قیمتی روی سرش گذاشته است. اوبی وان، لوک، R2-D2 و C-3PO که توسط طوفانبازان تعقیب میشوند، با هان و کمک خلبانش ووکی، چوباکا، از تاتوئین فرار میکنند.
قبل از اینکه فالکون بتواند به آلدران برسد، گراند موف تارکین، فرمانده ستاره مرگ، پس از بازجویی از لیا برای یافتن محل پایگاه اتحاد شورشی، سیاره را در نمایش قدرت نابود می کند. به محض ورود، فالکون توسط تیر تراکتور ستاره مرگ دستگیر می شود، اما گروه موفق می شود با پنهان شدن در محفظه های قاچاق کشتی، از دستگیری فرار کنند. هنگامی که اوبی وان برای از کار انداختن پرتو تراکتور حرکت می کند، لوک هان و چوباکا را متقاعد می کند تا به او کمک کنند تا لیا را نجات دهند، پس از اینکه متوجه شد او قرار است اعدام شود. پس از غیرفعال کردن پرتو تراکتور، اوبی وان خود را در یک دوئل شمشیر نوری علیه ویدر قربانی می کند و به بقیه گروه اجازه می دهد تا با لیا از ستاره مرگ فرار کنند. امپراتوری با استفاده از یک دستگاه ردیاب، فالکون را تا پایگاه مخفی Rebel در Yavin IV دنبال می کند.
زیرنویس Star Wars: Episode IV – A New Hope 1977 لوکاس در سال ۱۹۷۱، پس از تکمیل کارگردانی اولین فیلم بلند بلند خود، THX 1138، ایده یک فیلم فضایی-فانتزی را در سر داشت. در ابتدا، لوکاس میخواست کمیکها و سریالهای ماجراجویی فضایی فلش گوردون را در فیلمهای خود اقتباس کند، زیرا از زمان جوانی مجذوب آنها شده بود. او بعداً گفت:
من به خصوص سریال های فلش گوردون را دوست داشتم… البته اکنون می فهمم که آنها چقدر زمخت و بد کار می کردند … وقتی آنها خیلی وحشتناک بودند آنها را دوست داشتم، شروع به فکر کردم که اگر آنها واقعاً خوب انجام شوند چه اتفاقی می افتد.
در جشنواره فیلم کن پس از اتمام THX 1138، لوکاس به سمت خرید حقوق فلش گوردون فشار آورد، اما آنها قبلاً با دینو دی لورنتیس در ارتباط بودند. لوکاس بعدها نقل کرد:
من می خواستم یک فیلم فلش گوردون را با تمام ریزه کاری ها بسازم، اما نتوانستم حقوق شخصیت ها را به دست بیاورم. بنابراین من شروع به تحقیق کردم و درست به عقب برگشتم و متوجه شدم که الکس ریموند (که کمیک استریپ های اصلی فلش گوردون را در روزنامه ها انجام داده بود) ایده خود را از کجا آورده است. من متوجه شدم که او از آثار ادگار رایس باروز (نویسنده تارزان) و به ویژه از مجموعه کتاب های جان کارتر مریخ او الهام گرفته است. من آن مجموعه را خواندم، سپس متوجه شدم که چیزی که جرقه باروز را برانگیخت، یک فانتزی علمی به نام گالیور در مریخ بود که توسط ادوین آرنولد نوشته شد و در سال ۱۹۰۵ منتشر شد. این اولین داستان در این ژانر بود که من توانستم آن را ردیابی کنم. فکر می کنم ژول ورن خیلی نزدیک شده بود، اما او هرگز قهرمانی نداشت که با موجودات فضایی مبارزه کند یا در سیاره دیگری ماجراجویی کند. یک ژانر کاملاً جدید از آن ایده ایجاد شد.
زیرنویس فیلم جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – یک امید جدید کارگردان فرانسیس فورد کاپولا، که لوکاس را در تلاش برای خرید حقوق فلش گوردون همراهی می کرد، در سال ۱۹۹۹ نقل کرد: ” بسیار افسرده بود زیرا تازه برگشته بود و فلش گوردون را به او نمی فروختند. و او می گوید: “خوب. من فقط خودم را اختراع خواهم کرد.” این دو فیلم عبارت بودند از گرافیتی آمریکایی و یک اپرای فضایی، با عنوان آزمایشی “جنگ ستارگان” و الهام گرفته از فلش گوردون. لوکاس بعداً ادعا کرد که مدت ها قبل از سال ۱۹۷۱ ایده یک اپرای فضایی اصلی را داشته است، و حتی سعی کرده قبل از گرافیتی آمریکایی از آن فیلم بگیرد. لوکاس با این باور که لحن تیره و تار THX 1138 منجر به استقبال ضعیف آن شده است، تصمیم گرفت تا جنگ ستارگان را خوش بینانه تر کند. این همان چیزی است که به لحن سرگرم کننده و ماجراجویانه آن منجر شد.
لوکاس به یونایتد آرتیستز رفت و فیلمنامه گرافیتی آمریکایی را به آنها نشان داد، اما آنها فیلم را منتقل کردند، که سپس توسط یونیورسال پیکچرز انتخاب شد. یونایتد آرتیستز همچنین مفهوم فضایی-اپرای لوکاس را که فعلاً آن را کنار گذاشته بود، منتقل کرد. پس از گذراندن دو سال آینده برای تکمیل گرافیتی آمریکایی، لوکاس توجه خود را به اپرای فضایی خود معطوف کرد. او از سیاست آن دوره الهام گرفت و بعدها گفت: “این واقعاً در مورد جنگ ویتنام بود، و آن دوره ای بود که نیکسون تلاش می کرد برای یک دوره نامزد شود.”
زیرنویس جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – یک امید جدید لوکاس نوشتن را در ژانویه ۱۹۷۳ آغاز کرد، “هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته”، با یادداشت برداری کوچک، اختراع نام های عجیب و غریب و اختصاص دادن شخصیت های احتمالی به آنها. لوکاس تا زمان نگارش فیلمنامه نهایی، بسیاری از این موارد را کنار میگذاشت، اما چندین نام و مکان را در فیلمنامه نهایی یا دنبالههای آن گنجاند. او از این نامها و ایدههای اولیه برای گردآوری خلاصهای دو صفحهای با عنوان Journal of the Whills استفاده کرد، که داستان آموزش شاگرد CJ Thorpe به عنوان یک کماندوی فضایی “Jedi-Bendu” توسط میس ویندی افسانهای را بیان میکرد. لوکاس که از اینکه درک داستانش خیلی سخت بود، ناامید شده بود، سپس لوکاس در ۱۷ آوریل ۱۹۷۳ شروع به نوشتن کتابی ۱۳ صفحهای به نام جنگ ستارگان کرد که مشابههای روایی با فیلم کوروساوا در سال ۱۹۵۸ به نام قلعه پنهان داشت.
یونایتد آرتیستز در حالی که تحت تأثیر «بی گناهی داستان، به علاوه پیچیدگی جهان» فیلم قرار گرفته بود، از بودجه بندی فیلم خودداری کرد. لوکاس و گری کورتز تهیه کننده فیلم را به یونیورسال پیکچرز، استودیویی که بودجه گرافیتی آمریکایی را تامین می کرد، ارائه کردند. در حالی که آنها موافقت کردند که این می تواند “یک سرمایه گذاری بسیار تجاری” باشد، آنها در مورد توانایی آقای لوکاس برای به نتیجه رساندن همه اینها تردید داشتند، و گفتند که لوکاس باید گرافیتی آمریکایی را با موضوعات بعدی دنبال کند. کاپولا این پروژه را به بخشی از پارامونت پیکچرز آورد که او با کارگردانان دیگر پیتر بوگدانوویچ و ویلیام فریدکین اداره میکرد، اما فریدکین توانایی لوکاس برای کارگردانی فیلم را زیر سوال برد و او همراه با بوگدانوویچ از حمایت از آن خودداری کرد.
زیرنویس جنگ ستارگان: اپیزود چهارم – یک امید جدید لوکاس گفت: “من همیشه برای انواع هالیوود غریبه بوده ام. آنها فکر می کنند که من فیلم های عجیب و غریب می سازم.” زمان، فکر نمیکردم آینده چندانی با آن مخاطب خاص داشته باشد.» او گفت که «داستانهای علمی تخیلی در اواسط دهه ۷۰ رواج نداشت… آنچه که به نظر میرسد عموماً اینطور است که مدیران استودیو بهجای اینکه منتظر چیزی باشند که ممکن است در سال آینده محبوب شود، به دنبال آنچه در سال گذشته محبوب بود، هستند. همه، فقط به نوعی در همان نوع دسته بندی شده بود.»
لوکاس در سال ۱۹۷۷ توضیح داد که این فیلم “درباره آینده” نیست و “فانتزی است که به برادران گریم بسیار نزدیکتر از فیلم ۲۰۰۱ است.” او افزود: “دلیل اصلی من برای ساختن آن این بود که به جوانان یک زندگی فانتزی صادقانه و سالم بدهم، همان گونه که نسل من داشت. ما فیلم های وسترن، فیلم های دزدان دریایی، انواع چیزهای بزرگ داشتیم. اکنون آنها “مرد شش میلیون دلاری” و “مرد شش میلیون دلاری” را دارند. کجاک، عاشقانه، ماجراجویی و سرگرمیهایی که عملاً در هر فیلم ساخته شده وجود داشت کجاست؟» لوکاس بعداً بحث پیرامون فیلم را مجدداً متنی کرد و گفت که این فیلم از تحقیقات در زمینه «بنای روانشناختی اسطورهشناسی» به وجود آمده است. “، ادعایی که توسط کورتز به عنوان خود ستایشگر رد شده بود: “من فکر می کنم کل ایده جنگ ستارگان به عنوان یک چیز اسطوره ای به دلیل مصاحبه های که آن را به قهرمان هزار چهره گره زد، شکل گرفت. و توسط استیون هارت و مایکل کامینسکی: “منشا واقعی جنگ ستارگان از اینجاست – نه از اسطوره و افسانه، بلکه از “شلاک” فروخته شده در غرفه های روزنامه ها و بازی در جشن ها.”
همچنین نگرانی هایی در مورد بودجه بالقوه بالای پروژه وجود داشت. لوکاس و کورتز در اجرای فیلم گفتند که این فیلم «کمهزینه به سبک راجر کورمن خواهد بود و بودجه آن هرگز بیشتر از آن نخواهد بود—خب، در ابتدا ما حدود ۸ میلیون پیشنهاد داده بودیم، در نهایت حدود ۱۰ بود. هر دوی این ارقام طبق استانداردهای هالیوود در آن زمان بودجه بسیار کمی دارند.” پس از رد پروژه توسط والت دیزنی، لوکاس و کورتز اصرار داشتند استودیویی را برای حمایت از فیلم تامین کنند زیرا “دیگران مطالبی را خوانده بودند. آن را و گفت: “بله، می تواند ایده خوبی باشد.” لوکاس آلن لاد جونیور، رئیس فاکس قرن بیستم را تعقیب کرد و در ژوئن ۱۹۷۳ قراردادی را برای نوشتن و کارگردانی فیلم تکمیل کرد. اگرچه لد جنبه فنی پروژه را درک نمی کرد، اما معتقد بود که لوکاس با استعداد است. لوکاس بعداً اظهار داشت که لاد “روی من سرمایه گذاری کرد، او روی فیلم سرمایه گذاری نکرد.” استقبال مثبت از گرافیتی آمریکایی به لوکاس اهرم لازم برای مذاکره مجدد با لاد و درخواست حقوق دنباله فیلم در آگوست ۱۹۷۳ داد. برای لوکاس، این معامله از دنبالههای بالقوه جنگ ستارگان و بیشتر سودهای تجاری محافظت کرد.
زیرنویس فیلم جنگ ستارگان ۱۹۷۷ لوکاس از زمان شروع روند نوشتن خود در ژانویه ۱۹۷۳، “بازنویسی های مختلفی را در شب ها بعد از کار روزانه انجام داده بود.” او چهار فیلمنامه مختلف برای جنگ ستارگان مینوشت، “در جستوجوی مواد، شخصیتها و خط داستانی مناسب. همیشه ایده خوبی برای جستجوی داستان بوده است.” فیلمنامه جنگ ستارگان را به یک پیش نویس اولیه تبدیل کرد، عناصری مانند سیث، ستاره مرگ، و ژنرالی به نام آنیکین استارکیلر را اضافه کرد. او استارکیلر را به پسری نوجوان تبدیل کرد و ژنرال را به عنوان عضوی از یک خانواده کوتوله به نقش مکمل تغییر داد. لوکاس، قاچاقچی کورلیایی، هان سولو، را به عنوان یک هیولای بزرگ و سبز پوست با آبشش تصور می کرد. او Chewbacca را بر اساس سگ مالاموت آلاسکایی خود، ایندیانا (که بعداً به عنوان نامی برای شخصیت خود ایندیانا جونز استفاده کرد) استوار کرد، که اغلب به عنوان “کمک خلبان” کارگردان با نشستن در صندلی مسافر ماشینش عمل می کرد.
لوکاس پیش نویس دوم را در ژانویه ۱۹۷۵ با عنوان Adventures of the Starkiller، Episode One: The Star Wars تکمیل کرد، با ساده سازی های سنگین و معرفی قهرمان جوان در مزرعه به عنوان لوک استارکیلر. آنیکین پدر لوک شد، یک شوالیه جدی جدی. «نیرو» نیز به عنوان یک میدان انرژی عرفانی معرفی شد. این پیش نویس هنوز تفاوت هایی با نسخه نهایی در شخصیت ها و روابط داشت. به عنوان مثال، لوک چندین برادر داشت و همچنین پدرش که در پایان فیلم در نقشی فرعی ظاهر می شود. فیلمنامه برخلاف اکشن/ماجراجویی نسخه های قبلی بیشتر به یک جست و جوی افسانه ای تبدیل شد. این نسخه با خزیدن متن دیگر، پیش نمایش داستان بعدی این سری به پایان رسید. این پیش نویس همچنین اولین طرحی بود که مفهوم جدایی رو به سمت تاریک را معرفی کرد: این پیش نویس شامل یک جدی تاریخی بود که اولین کسی بود که به سمت تاریکی سقوط کرد و سپس سیث ها را برای استفاده از آن آموزش داد. فیلمنامه مفهوم یک استاد جدی و پسرش را معرفی می کند که زیر نظر دوست پدرش برای جدی شدن آموزش می بیند. این در نهایت اساس فیلم و بعداً سه گانه را تشکیل می دهد. با این حال، در این پیش نویس، پدر قهرمانی است که در آغاز فیلم هنوز زنده است. هویت هان سولو و چوباکا بسیار شبیه به آنهایی بود که در فیلم تمام شده دیده شد. به گفته لوکاس، پیش نویس دوم بیش از ۲۰۰ صفحه بود و او را به تقسیم داستان به چند فیلم که در چندین سه گانه قرار داشتند، سوق داد. لوکاس شروع به بازنویسی این پیش نویس کرد و خلاصه ای برای پیش نویس سوم ایجاد کرد. در طول کار بر روی این بازنویسی، لوکاس با تماشای فیلم و خواندن کتاب (از جمله هابیت اثر جی آر آر تالکین) و کمیک شروع به تحقیق در ژانر علمی-تخیلی کرد. او همچنین ادعا می کند که آثار مکتبی مانند قهرمان با هزار چهره اثر جوزف کمپبل، شاخه طلایی جیمز جورج فریزر، و حتی کاربردهای افسون برونو بتلهایم را خوانده است. این ادعاها توسط مایکل کامینسکی و کریس تیلور مورد تردید قرار گرفته است، و کامینسکی اشاره کرد که کتاب بتلهایم تا پس از فیلمبرداری جنگ ستارگان منتشر نخواهد شد و اضافه کرد که “ارتباط سه گانه اصلی و کمپبل بسیار اغراق آمیز است و عملا وجود ندارد”. با اشاره به این که در واقع، پیش نویس دوم «حتی به ساختار کمبل نزدیکتر» از نسخه سوم است.
به گفته لوکاس، او پیش نویسی تقریبی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ صفحه نوشت که شامل طرح کلی کل سه گانه اصلی جنگ ستارگان بود. او متوجه شد که برای یک فیلم خیلی طولانی است، و تصمیم گرفت آن را به یک سه گانه تقسیم کند. لوکاس اظهار داشت که داستان در طول زمان تکامل یافته است و “هیچ فیلمنامه ای کامل نشده است که کل داستان را همانطور که اکنون وجود دارد داشته باشد… همانطور که داستان ها باز می شدند، ایده های خاصی را می گرفتم و آنها را ذخیره می کردم… مدام تمام قسمتهای خوب را بیرون میکشیدم، و فقط به خودم میگفتم روزی فیلمهای دیگری خواهم ساخت.” بنابراین او مجبور شد پایان اپیزود شش را بگیرد و آن را در جنگ ستارگان اصلی قرار دهد، که منجر به حضور ستاره مرگ در هر دو فیلم شد. ، که “با نابودی امپراتوری به پایان می رسد” و یک پیش درآمد احتمالی “درباره پس زمینه کنوبی به عنوان یک مرد جوان”. پس از موفقیت چشمگیر فیلم، لوکاس فیلم اعلام کرد که لوکاس قبلاً «دوازده داستان در ماجراهای لوک اسکای واکر» را نوشته است که، به گفته کورتز، قرار بود «ماجراهای جداگانه به جای دنبالههای مستقیم باشند».
در طول نگارش پیش نویس سوم، لوکاس هنرمند مفهومی رالف مک کواری را استخدام کرد تا نقاشی هایی از صحنه های خاص خلق کند، که لوکاس چندین مورد از آنها را با فیلمنامه خود در هنگام تحویل آن به فاکس قرن بیستم اضافه کرد. در ۲۷ فوریه، استودیو بودجه ۵ میلیون دلاری را اعطا کرد. این مبلغ بعداً به ۸.۲۵ میلیون دلار افزایش یافت. : ۱۷:۳۰ متعاقباً، لوکاس با در نظر گرفتن بودجه ای شروع به نوشتن کرد و ظاهر ارزان و «استفاده شده» بیشتر فیلم را تصور کرد، و (در حالی که فاکس به تازگی فیلم ویژه خود را تعطیل کرده است. بخش جلوهها) تعداد نماهای پیچیده جلوههای ویژه که توسط فیلمنامه درخواست میشود را کاهش میدهد. پیش نویس سوم به تاریخ ۱ اوت ۱۹۷۵، جنگ ستارگان از ماجراهای لوک استارکیلر نام داشت. این پیش نویس سوم اکثر عناصر طرح نهایی را داشت، تنها با تفاوت هایی در شخصیت ها و تنظیمات. پیش نویس لوک را به عنوان تک فرزند معرفی می کرد که پدرش قبلاً مرده بود و جایگزینی به نام بن کنوبی را جایگزین او کرد. این فیلمنامه برای چهارمین و آخرین پیش نویس، مورخ ۱ ژانویه ۱۹۷۶، با عنوان ماجراهای لوک استارکیلر برگرفته از مجله The Whills، Saga I: The Star Wars، بازنویسی می شود. لوکاس با دوستانش گلوریا کاتز و ویلارد هایک کار کرد تا پیش نویس چهارم را در فیلمنامه پیش تولید نهایی اصلاح کنند.
لوکاس نوشتن فیلمنامه خود را در مارس ۱۹۷۶ به پایان رساند، زمانی که گروه فیلمبرداری را آغاز کردند. او گفت: “آنچه در نهایت از طریق پیش نویس های متعدد فیلمنامه به دست آمد، بدیهی است که تحت تاثیر داستان های علمی-تخیلی و اکشن-ماجراجویی که خوانده و دیده ام بوده است. نوع کلاسیک ژانر تصویر، یک فانتزی فضایی کلاسیک که در آن همه تأثیرات با هم کار میکنند. جنبههای سنتی خاصی از ژانر وجود دارد که میخواستم در جنگ ستارگان حفظ کنم و به تداوم آن کمک کنم.” Starkiller به Skywalker و عنوان را به The Star Wars و بعداً Star Wars تغییر داد. او همچنین به تغییر فیلمنامه در طول فیلمبرداری ادامه داد، از جمله اضافه کردن مرگ اوبی وان پس از اینکه متوجه شد که او هیچ هدفی در پایان فیلم نداشته است.
برای خزیدن آغازین فیلم، لوکاس در اصل ترکیبی متشکل از شش پاراگراف با چهار جمله نوشت. او گفت: “خزیدن خیلی سخت است، زیرا باید مراقب باشید که کلمات زیادی را به کار نبرید که مردم متوجه آن نشوند. این مانند یک شعر است.” لوکاس پیش نویس خود را به دوستانش نشان داد. کارگردان برایان دی پالما، که آنجا بود، آن را توضیح داد: “خزیدن در ابتدا به نظر می رسد که در یک جاده نوشته شده است. برای همیشه ادامه می یابد. این حرف بیهوده است.” it: “جورج، تو از ذهنت خارج شدی! بگذار بنشینم و این را برایت بنویسم.” دی پالما و جی کاکس به ویرایش متن به شکل استفاده شده در فیلم کمک کردند.
زیرنویس جنگ ستارگان ۱۹۷۷ جورج لوکاس بسیاری از طراحان مفهومی، از جمله کالین کانتول، که در سال ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی (۱۹۶۸) کار کرد، برای ایدهپردازی مدلهای اولیه فضاپیما به خدمت گرفت. الکس تاولاریس برای ایجاد طرحهای مفهومی مقدماتی استوریبورد از فیلمنامههای اولیه. و رالف مک کواری برای تجسم شخصیت ها، لباس ها، وسایل و مناظر. نقاشیهای پیشتولید مککواری از صحنههای خاصی از پیشنویسهای اولیه فیلمنامه لوکاس به فاکس قرن بیستم کمک کرد تا فیلم را تجسم کند، که تأثیر مثبتی بر تصمیم آنها برای تأمین مالی پروژه داشت. پس از اینکه طراحیهای مککواری برای همکاران لوکاس، هال باروود و متیو رابینز (که برای یک فیلم با هم همکاری میکردند) توجه او را جلب کرد، لوکاس با مککواری ملاقات کرد تا درباره برنامههایش برای فیلم فانتزی فضایی بدون عنوانی که میخواست بسازد صحبت کند. دو سال بعد، پس از تکمیل گرافیتی آمریکایی، لوکاس به مک کواری نزدیک شد و از او پرسید که آیا علاقه مند است “برای جنگ ستارگان کاری انجام دهد.” اینها یک لحن بصری برای فیلم و برای بقیه سه گانه اصلی ایجاد می کنند.
این فیلم بلندپروازانه بود زیرا لوکاس میخواست نمونههای اولیه و دکورهای تازهای (بر اساس نقاشیهای مککواری) بسازد که قبلاً در فیلمهای علمی تخیلی دیده نشده بود. او به طراحان تولید، جان بری و راجر کریستین، که در هنگام کار لوکاس برای اولین بار روی صحنههای فیلم بانوی خوش شانس (۱۹۷۵) کار میکردند، مأموریت داد تا روی دکورهای تولید کار کنند. کریستین در سال ۲۰۱۴ گفت: “جرج به مجموعه ای که من انجام می دادم آمد، یک طرح قدیمی کارخانه نمک بود و او به من کمک کرد نمک بیل بزنم، درست مانند دو دانش آموز با پیراهن های چهارخانه و کفش های کتانی. و ما صحبت کردیم و او به مجموعه نگاه کرد و نتوانست. باور کن واقعی نبود.” آنها برجسته شود، او میخواست آن را واقعی و مورد استفاده قرار دهد. و من گفتم، “بالاخره کسی این کار را به درستی انجام میدهد.”
لوکاس مفهوم «آینده مورد استفاده» را برای طراحان تولید توصیف کرد که در آن همه دستگاهها، کشتیها و ساختمانهای مربوط به Tatooine یا Rebels کهنه و کثیف به نظر میرسیدند، برخلاف طرحهای شیکتر امپراتوری لوکاس همچنین میخواست سفینههای فضایی «بر خلاف یک تکشکل براق، سنگفرششده بهنظر برسند». بری گفت که کارگردان «میخواهد آن را طوری جلوه دهد که در مکانهای معمولی روزانه شما در ستاره مرگ یا فرودگاه فضایی Mos Eisley یا محلی فیلمبرداری شده است. کانتینا.” لوکاس معتقد بود که “آنچه برای اعتبار واقعی لازم است آینده مورد استفاده است” و با تعبیر “آینده در اکثر فیلم های آینده نگر” که “همیشه جدید، تمیز و براق به نظر می رسد” مخالف بود. داستانهای تخیلی قبلاً لباسهای بسیار پلاستیکی و احمقانه و چیزهای فلش گوردون بود.
زیرنویس فیلم جنگ ستارگان ۱۹۷۷ طراحان قبل از تایید جنگ ستارگان توسط فاکس قرن بیستم، کار با کارگردان را آغاز کردند. برای چهار تا پنج ماه، در استودیویی در Kensal Rise، انگلستان، آنها تلاش کردند تا بدون پول برای ساخت وسایل و دکورها برنامه ریزی کنند. اگرچه لوکاس در ابتدا با استفاده از درآمدهایش از گرافیتی آمریکایی بودجه ارائه می کرد، اما کافی نبود. از آنجایی که کریستین قادر به پوشیدن لباس نبود، مجبور شد از روش ها و مواد غیر متعارف برای رسیدن به ظاهر دلخواه استفاده کند. او پیشنهاد کرد که لوکاس از قراضه در ساخت پانسمان ها استفاده کند و کارگردان نیز موافقت کرد. کریستین گفت: “من همیشه این ایده را داشتم. وقتی بچه بودم این کار را با مدل ها انجام می دادم. چیزهایی را روی آنها می چسباندم و چیزها را کهنه جلوه می دادیم.” بری، کریستین و تیم آنها شروع به طراحی وسایل و دکورها در استودیو الستری کردند.
به گفته کریستین، ساخت مجموعه هزاره فالکون سخت ترین کار بود. کریستین می خواست که فضای داخلی فالکون شبیه یک زیردریایی باشد. او ضایعات فلزی هواپیما را پیدا کرد که «آن روزها هیچکس نمیخواست و آنها را خرید». او فرآیند ساخت خود را با شکستن موتورهای جت به قطعات قراضه آغاز کرد و به او این فرصت را داد که «آن را به روشهای خاصی در مجموعهها بچسباند. « چند هفته طول کشید تا او ست شطرنج (که او آن را «پوشیدهترین مجموعه» توصیف کرد) در نگهدارنده فالکون به پایان رساند. مجموعه فشرده ساز زباله “همچنین بسیار سخت بود، زیرا می دانستم که بازیگرانی در آنجا دارم و دیوارها باید وارد شوند، و آنها باید در آب کثیف باشند و من باید وسایلی را تهیه کنم که به اندازه کافی سبک باشند تا نشوند. به آنها آسیب برسانید، اما در عین حال به اطراف خود نپرید.” در مجموع ۳۰ مجموعه متشکل از سیارات، کشتی های ستاره ای، غارها، اتاق های کنترل، کانتیناها و راهروهای ستاره مرگ ایجاد شد. تمام ۹ مرحله صدا در Elstree برای قرار دادن آنها استفاده شد. مجموعه عظیم آشیانه شورشیان در استیج دوم صدا در استودیو شپرتون قرار داشت. صحنه در آن زمان بزرگترین صحنه در اروپا بود.
زیرنویس جنگ ستارگان ۱۹۷۷ یک اقتباس درام رادیویی از این فیلم در سال ۱۹۸۱ از شبکه رادیویی عمومی ملی آمریکا پخش شد. این اقتباس توسط برایان دیلی نوشته شد و توسط جان مدن کارگردانی شد و با همکاری جورج لوکاس که حقوق را به NPR اهدا کرد تهیه شد. موسیقی ویلیامز و طراحی صدای برت برای نمایش حفظ شدند و همیل و دنیلز نقشهای خود را تکرار کردند. روایت درام رادیویی با نسخهای از پسزمینه فیلم آغاز شد که به دستیابی پرنسس لیا به نقشههای مخفی ستاره مرگ مربوط میشود. همچنین صحنههایی را به نمایش میگذارد که در قسمت پایانی فیلم دیده نشدهاند، مانند مشاهده نبرد فضایی بالای تاتوئین توسط لوک اسکای واکر با دوربینهای دوچشمی، مسابقه اسکایهاپر و بازجویی ویدر از پرنسس لیا. نسخه رادیویی در ابتدا به عنوان بخشی از قانون رسمی جنگ ستارگان در نظر گرفته می شد، اما از آن زمان توسط روایات متعارف تجدید نظر شده جایگزین شده است.
پس از جنگ ستارگان، امپراتوری در سال ۱۹۸۰ و بازگشت جدی در سال ۱۹۸۳، سه گانه اصلی فیلم را به پایان می رساند. امپراطوری Strikes Back و Return of the Jedi ادامه داستان پس زمینه سه گانه اصلی است. مانند فیلم قبلی، امپراتوری ضربه میزند و بازگشت جدی موفقیتآمیز مالی بود و با نظر منتقدان خوب عمل کرد، زیرا سهگانه اصلی یکی از بهترین سهگانههای فیلم در تاریخ محسوب میشود.
۲۲ سال پس از انتشار جنگ ستارگان، لوکاس سه گانه پیش درآمد را نوشت و کارگردانی کرد که شامل فیلم های تهدید شبح (۱۹۹۹)، حمله کلون ها (۲۰۰۲) و انتقام سیث (۲۰۰۵) بود. این فیلم ها تاریخچه بین اوبی وان کنوبی و آناکین اسکای واکر و سقوط دومی به سمت تاریکی و تبدیل شدن به دارث ویدر را روایت می کنند. سه گانه پیش درآمد از نظر مالی موفقیت آمیز بود، و منتقدان و طرفداران را در انتشار خط داستانی و برخی از شخصیت های جدید دو قطبی کرد. پس از فروش لوکاس از فرنچایز جنگ ستارگان به شرکت والت دیزنی در سال ۲۰۱۲، دیزنی یک سه گانه دنباله دار متشکل از نیروهای برمی خیزد (۲۰۱۵)، آخرین جدای (۲۰۱۷) و ظهور اسکای واکر (۲۰۱۹) توسعه داد بازیگران اصلی سه گانه از جمله فورد، همیل، و فیشر نقش های خود را تکرار کردند، در کنار شخصیت های جدیدی که توسط دیزی ریدلی، جان بویگا، آدام درایور و اسکار آیزاک به تصویر کشیده شدند. فیلمها و سریالهای تلویزیونی مستقل نیز منتشر شدهاند که ماجراهایی را در اطراف کمانهای سهگانه اصلی بررسی میکنند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰